همشهری آنلاین: مقتدی صدر تعلیق فعالیت‌های نظامی ارتش المهدی را به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، حازم الاعرجی، رییس دفتر گروه صدر در کاظمین، جمعه (3اسفند) به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مقتدی صدر، رهبر گروه صدر تصمیم گرفت تا تعلیق فعالیت‌های نظامی ارتش المهدی را به مدت شش ماه دیگر تمدید کند.

وی افزود: این اقدام در راستای جدیت گروه صدر جهت تحقق ثبات در عراق صورت گرفته است.

از سوی دیگر ارتش آمریکا  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از نیروهای آمریکایی دردرگیری با شبه نظامیان در استان الانبار کشته شده است.

به این ترتیب آمار نظامیان کشته شده‌ آمریکایی در عراق از ماه مارس 2003 تا کنون به 3969 تن رسیده است که 25 تن از آنها در ماه فوریه کشته شده‌اند.

یک مقام پلیس عراق نیز اعلام کرد که صبح جمعه (3اسفند9، بر اثر انفجار یک بمب در مسیر گشتی نیروهای آمریکایی در منطقه‌ی بلد این نیروهای آمریکایی مجروح و گشتی آنها نیز خسارت دید. وی به تعداد مجروحان این انفجار اشاره‌ای نکرد.

یک مقام پلیس عراق نیز اعلام کرد: بر اثر انفجار یک بمب در منطقه‌ الکراده مرکز بغداد یک غیر نظامی عراقی کشته و چهار تن دیگر مجروح شدند.

یک مقام امنیتی شهر تکریت نیز اعلام کرد که بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز تکریت دو نیروی پلیس عراق کشته و شش تن مجروح شدند که دو تن از مجروحان از غیر نظامیان عراقی هستند.

سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات نینوا نیز اعلام کرد که نیروهای پلیس عراق، سه شبه نظامی مظنون را در دو عملیات جداگانه در شهر موصل دستگیر کردند.

سخنگوی رسمی نیروهای انگلیس مستقر در جنوب عراق نیز تاکید کرد که بر اثر انفجار دو بمب در مسیر گشتی نیروهای انگلیسی در استان بصره چهار سرباز انگلیسی مجروح شدند. این دو انفجار در دو حادثه‌ جداگانه در بصره روی داد.

انگلیس از ماه مارس سال 2003 تا کنون، 168 تن از نیروهایش را در عرا ق از دست داده است.

در حال حاضر 5250 نیروی انگلیسی در بصره مستقر هستند که قرار است تا سال آینده‌ میلادی به 2500 تن کاهش یابند.

قاسم عطا، سخنگوی طرح اعمال قانون در بغداد نیز اعلام کرد: مرحله‌ سوم طرح امنیتی بغداد رو به پایان است و طی هفته‌های آینده مرحله‌ چهارم این طرح که شامل واگذاری مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای پلیس عراق است، آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: بنا به توافق به وجود آمده با نیروهای چند ملیتی بنا شده تا واگذاری مسئولیت‌های امنیتی بغداد به نیروهای پلیس عراق به صورت تدریجی صورت گیرد.

کد خبر 44937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز